Turboahtimet:


Pro Turbo Systems Oy on turboahtimien erikoisliike jonka liiketoiminta on keskittynyt  turboahtimiin ja turbolaitteisiin liittyvien tarvikkeiden toimituksiin, turbohuoltoihin sekä turboahtimien muutoksiin jne. Pro Turbolta  löydät turboahtimia kaikkiin polttomoottoreihin, katu- ja kilpa-ajoneuvoihin, myös tractor  pulling.

Laajasta valikoimasta voi valita tehon ja käyttötarkoituksen mukaan sopivan ahtimen. Turboja voimme luettelon lisäksi tehdä muunlaisinakin versioina, luettelossa on mainittu yleisimmät käytössä olevat mallit.  Lisäksi valmistamme moottorikohtaisesti juuri tiettyyn moottoriin  mitoitettuja ahtimia. Myös uudet diesel-autojen VNT-ahtimet  ja raskaan kaluston ammattikäyttöön tarkoitetut diesel-ahtimet saatavissa suoraan varastosta.

GARRETT ,  HOLSET , BORGWARNER, KKK , SCHWITZER , MITSUBISHI , IHI , TOYOTA sekä muut merkit edustettuna meiltä.

Nyt myös kunnostetut vaihtoahtimet japanilaisiin autoihin esim toyotan ct26,  kysy merkki ja malli sekä päivän hinta

Katso uudet tarjoukset!

Pro Turbo -räätälöidyt ahtimet

motorsport.jpg (15956 bytes)
  • Virityskäyttöön tarkoitettu turboahdin
  • Kompressorikotelon AR73
  • Kompressorisiivet 48-65 mm
  • Turbiinikotelo hukkaportilla tai ilman
  • Turbiinikotelon A/R .65-1.2
  • Turbiinin siivet 49-69 mm
  • Kotelot KKK, Garrett, Holset ja Schwitzer runkoihin
  • Hinnat alk 840

1.KKK





k04










k27
















K26volvopenta.jpg



  • K04 viritysahdin 1,8T moottoriin
  • Esim. Audi ja VW
  • Tehdastekoinen upgrade versio
  • Vakioahtimen korvaaja lastutettuun moottoriin
    lisätehoa haettessa
  • Kysy hinta!



  • K03 Turboahdin
  • 1,8T a4 ym.
  • Hinta 725 €










  • K27-ahtimet
  • Bensa- tai dieselkäyttöön
  • Kysy lisää
  • Hinta 560 €

    K27 47-6   turbiinikotelo #6 , Imu 47mm/ pako 65mm 
    K27 47-9   turbiinikotelo #9 , imu 47mm/ pako 65mm
    K27 47-11  turbiinikotelo #11 , imu 47mm/ pako 65mm
    K27 49-13  turbiinikotelo #13 jaettu , imu 49mm/ pako 65mm
    K27 53-17  turbiinikotelo #17 jaettu ,  imu 53mm/ pako 65mm                    
     
    360 ast painelaakerointi vakiona
    Kaikissa T3 laippa 1- tai 2-os , nämä ahtimet soveltuvat erinomaisesti esim. dieselmoottoreihin 4-6 syl.
    Ahtimet ovat hukkaportittomia ja asennettavissa pienillä muutoksilla usean vakioahtimen tilalle korvaavaksi tai virityskäyttöön.








  • K26-viritysturbot Volvo-Penta TAMD ja KAD-moottoreihin nyt  Pro Turbolta!
    Kuvassa erittäin isolla kompressorilla varustettu alkuperäinen tehtaan viritysmalli TAMD ja KAD-moottorille.
    Tuotto riittää 280 hevosvoimaan asti.
     
    Hinta. 1249 euroa.   
     




 

2.Garrett

  • TO3 sarjan perusahdin
  • Tehdasuutena / kunnostettuna
  • Hinta alkaen 750 €
  • TO3 sarjan viritysahdin katuautoihin
  • Kompressoripyörä muutettu
  • Kunnostetuista tai uusista osista koottuna
  • Alk 780 €
  • TO4 turboahdin virityskäyttöön
  • Kompressori 59 mm
  • Turbiini 65 mm
  • Myös muilla mitoilla moottorikohtaisesti
  • Vaatii erillisen hukkaportin
  • Alk 890





  • TO3/4
  • Kompressorit 48-59 mm
  • Pako A/R 63
  • Sisältää hukkaportin
  • Suosituin viritysmalli
  • Kunnostetuista tai uusista osista koottuna
  • Alk 850

 

  • GT32
  • Imu 47mm / pako 54mm
  • A/R 0,69 hukkaportilla
  • Jaettu T3 laippa
  • Hyvä viritysahdin esim dieselmoottoreihin.
  • Hinta 790€

 

  • GT35
  • Imu 50mm/ pako 58mm
  • A/R 0,74 hukkaportilla
  • Jaettu T3 laippa
  • Hinta 839€

 

  • GT37
  • Turbiinikotelot hukkaportilla tai ilman
  • Yli 2.0l moottoreihin
  • 300 - 450hv
  • 61,5 / 56mm
  • Alk 890

 

  • GT40
  • Turbiinikotelot hukkaportilla tai ilman
  • Yli 2.0l moottoreihin
  • 300 - 600hv
  • 59 / 66mm
  • Alk 950

 

  • GT40 turboahdin
  • Hukkaportillisella A/R .83 turbiinikotelolla
  • 3" Pakoputken lähtö
  • T3 laippa
  • Kysy hintaa!
  •  

     

    • GT -sarjan kuulalaakeriahtimet
    • GT25R
    • GT28 60R
    • GT28RS

     

    • Kysy hintaa

     

    • Adapterisarja GT sarjan kuulalakeriahtimiin.
    • Valmis paketti jolla muunnat Garretin pakoputken outlet lähdön helposti V-band liitännäksi.
    • Sarja sisältää liitoskappaleen, V-band kiristimen sekä vastalaipan, tiivisteen, pinnapultit ja mutterit.
    • Hinta 119e
       
       
       
    Garrett kuulalaakeroidut turboahtimet.  Hinta alkaen 930e
    GT2554R
    • Turbiini ar 0,64 53mm trim 62
    • Komp. ar 0,80 42mm trim 60
    • Tuotto n 250hp asti


     
    GT2560R
    • Turbiini ar 0,64 53mm Trim 62
    • Komp. ar 0,60 46,5mm Trim 60
    • Tuotto n 280hp


     
       
    GT2860RS
    • Turbiini ar 0,86 53,8mm Trim76
    • Komp. ar 0,60 47,2mm Trim 62
    • Turbiini ar 0,64 53,8mm Trim 76

      Tuotto riittää n 320hp


     
       
    GT2871R
    • Turbiini ar 0,86 53,8mm Trim 76
    • Komp. ar 0,60 49,2mm Trim 48
    • Turbiini ar 0,64 53,8mm Trim 76

      Tuotto riittää n 350hp


     
       
    GT2871R
    • Turbiini ar 0,86 53,8mm Trim 76
    • Komp. ar 0,60 53,1mm trim 56
    • Turbiini ar 0,64 53,8mm Trim 76

      Tuotto riittää n 390hp asti


     
       
    GT3071R
    • Turbiini ar 0,64 56,5mm Trim 84
    • Komp. ar 0,50 53,1mm Trim 56
    • Tuotto riittää n 420hp asti

      1090 €
     
       
    GT3071R
    • Turbiini ar 0,86 56,5mm Trim 90
    • Komp. ar 0,50 53,1mm Trim 56

      Tuotto riittää n 450hp asti


       

     

    3. Holset



    • Holset HX25W
    • Sopii 1,9-2,5 l diesel- tai bensamoottoreihin
    • 840 €

     

    • Holset H1D/C
    • Kysy lisätietoja
    • Hinta alkaen 850 €
    • Holset H1E/D
    • Hyvin muunneltavissa oleva viritysahdin
    • Kompressori Ø 50-60 mm
    • Turbiini Ø 55-65 mm
    • Uuden ahtimen hinta alk 890
    • Jaettu pakopesä
    • Jaettu imuaukko, Ø 100 mm
    • Kompressori 60 mm
    • Turbiini 65 mm
    • Vaatii erillisen hukkaportin
    • Tarvittaessa myös muilla mitoilla
    • Alk 950
    • Holset HX40
    • Sopii 2.0l ja isompiin moottoreihin
    • Saatavilla useita eri kokoja ja malleja
    • Hukkaportilla tai ilman
    • Alk 950

     

    • Holset HX50
    • Sopii 2.0l ja isompiin moottoreihin
    • Saatavilla useita eri kokoja ja malleja
    • Hukkaportilla tai ilman
    • Alk 950
     

     

       
    • Holset HX60
    • Suunniteltu rajuihin kilpamoottoreihin
    • Useita eri turbiinikoteloita
    • Usealla eri siipipyöräkoolla
    • Alk   950 €

     

       

     

    • Holset HX40 SUPER
    • Tehokkaisiin moottoreihin
    • Turbiinikotelot valittavissa 14, 16 jne...
    • Siipikoot 60/64mm
    • hinta 790e
       
    • Holset PRO52
    • Todella tehokkaiden moottoreiden viritysahdin
    • Esim. kiihdytysautot ja vetotraktorit
    • Siipikoot 71/72mm
    • Kysy hinta

     

       
    • Uutuustuote
    • Holset HY35
    • Siipikoot komp. 56mm / pako 58mm
    • Turbiinikotelo nr.8
    • Kysy hinta

    • Pakoputken V-band kiristin 26€

     

       
    Holset HX80,  HX82 ja HX83 sarjan  ahtimet varastossa.
    Löytyy mm. seuraavilla mitoilla:
    Kompressori  100mm
    Turbiini         112mm
    turbiinikotelo #29

     

    4. Mitsubishi

    • TD05 HRA
    • 49378-01580
    • Evo9 luokiteltu N/A
    • 1495 €
    • Mitsubishi TD04-15T Aero saab.
    • Laippa T25
    • Sopii pienin muutoksin muihinkin Saabeihin mm GT17 korvaajaksi.
    • -->
    • Hinta 900 €
       

     

    5. Schwitzer

    • Schwitzer S2A
    • Sopii bensa- sekä dieselkäyttöön
    • 779 €
    • Schwitzer S2B
    • Sopii katu tai kilpailukäyttöön
    • Kompressorit Ø 50-60 mm
    • Turbiinit Ø 60-65 mm
    • Hukkaportilla tai ilman
    • Alk 900 €
    • Schwitzer S2BG
    • Sopii katu tai kilpailukäyttöön
    • Kompressorit Ø 50-60 mm
    • Turbiinit Ø 60-65 mm
    • Hukkaportilla
    • Alk 900 €
       
     
     

    5. Toyota

    Toyota CT26 vaihtoahdin
    • Supra, Land Cruiser
    • Kysy hinta!

     

     

     

     

    Takuu ei korvaa itse aiheutettuja vikoja .Tällaisiksi vioiksi luetaan esimerkiksi huonon öljynpaineen/ puutteellisen öljynkierron/ epäpuhtaan moottoriöljyn aiheuttamat laakeriviat, huonon ilmanpuhdistuksen vuoksi rikkoutuneet kompressorisiivet (muttereita / kiviä imuaukossa), pakoventtiilin palasien / moottoriosien aiheuttamat turbiinisiiven rikkoutumiset, liian laihan seoksen aiheuttamat turbiinisiiven sulamiset / turbiinikotelon halkeamat, liian suuren ahtopaineen käyttö liian pienellä ahtimella, yleiset asennusvirheet.

    Viritysosilla ei takuuta.
     

     


    Takaisin etusivulle