Välijäähdyttimet
|
Välijäähdyttimen
tehtävä on laskea turbon kuumentaman imuilman Suurta tehoa haettaessa
on välijäähdytin
välttämätön. |
||
Pinta-ala
Välijäähdyttimen pitää olla riittävän kookas jotta se pystyy jäähdyttämään ahtoilman lämpimälläkin ilmalla |
![]() |
||
|
|||
|
Virtaus pinta-ala
Kasvanut moottoriteho tarkoittaa välijäähdyttimen läpi virtaavan ilmamäärän kasvua. Tuotantoautojen alkuperäiset välijäähdyttimet on mitoitettu pienelle ilmamäärälle ja ne alkavat ahdistaa virtausta ilmäärän kasvaessa. Tämä aiheuttaa tehoa heikentävää ahtoilman lämpenemistä sekä ahtopaineen nousua paineputkistossa joka kuormittaa ahdinta tarpeettomasti. |
||
Putkisto
ja sijainti
Muotoillut päädyt ja oikein mitoitetut putkistot auttavat virtaushäviöiden optimoimisessa. Kunnolliset joustavat kiinnityspisteet mahdollistavat jäähdyttäjälle turvallisen kiinnityksen. |
|
||
|
Kennosto
Nykyaikainen kennosto jäähdyttää paremmin ja vie vähemmin tilaa. Kaikki jäähdyttimet valmistetaan uudestaan kennosta, ei hapettumia eikä vuotoja. Suuri koko ei ole aina oikotie onneen. Vanha kuorma-auton jäähdytin voi näyttää isolta mutta läpivirtaus ja jäähdytysteho on huono. Asennuksen helppoudesta nyt puhumattakaan! Nykyaikainen kennosto
takaa paremman lopputuloksen pienemmässä koossa.
Suurempi virtaus, hyvä jäähdytysteho,
kunnolliset kiinnityspisteet ja oikea päätyjen muoto.
|
||
|
|||
![]() |
|||
![]() |
|||
|
|||
|
|||
Meillä myös valmiina muutamia eri kokoisia välijäähdyttimiä ja tuotannossa kahta useaan autoon helposti sovitettavissa olevaa mallia | |||
![]() |
Esimerkkihintoja varastossa
pidettäville välijäähdyttimille: Alla olevassa listassa on mainittu kennon mitat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kysy tarjous juuri sinun autoosi räätälöidystä coolerista